AP Botches Gregg Allman Cancellation Story

When the Associated Press writes a music-related news item, the article is typically posted in dozens of newspapers and hundreds of websites. So when they mess up information within their article, the misinformation is spread far and wide as it was for an AP piece on Gregg Allman.

[Photo by Rob Chapman]

It all started with an article from the Jambands.com news department that reported Gregg Allman cancelled all of his solo band’s performances from August 26 until September 15 “due to an upper respiratory condition.” The Jambands.com story was picked up by Patrick Buchnowski of Johnston, PA’s The Tribune-Democrat — the paper of record in a town where Allman played this weekend as part of the AmeriServ Flood City Music Festival — who dutifully pointed out that this might be area fans’ last chance to see Gregg, as well as to catch HT faves The Bridge, who will hang it up later this year after ten years on the road. The AP cited Buchnowski’s piece for an article about Allman cancelling his tour and somehow made the incorrect assumption that The Bridge is Allman’s backing band.

Now, articles on the websites for the USA Today, the Boston Herald, Yahoo! News, the Miami Herald and other prestigious papers are running the erroneous article. The AP article states, “The newspaper says Jambands.com reports” – then why even give any credit to The Tribune-Democrat instead of just giving a nod to Jambands.com who broke the story? Regardless, here’s hoping Gregg Allman makes a speedy recovery and decides to play a show with The Bridge, ’cause that would actually be a good pairing.

Related Content

One Response

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Recent Posts

New to Glide

Keep up-to-date with Glide

Twitter